Behandeling zwangerschapspijn - Chiropractie Staphorst

Als u zwanger bent, verandert er veel in uw lichaam. Hormonale veranderingen leiden tot verslapping van spieren en banden. De gewichtsverdeling verandert en daar past u uw houding op aan. Veelvoorkomende klachten zijn zwangerschapspijn in de rug en het bekken, uitstralende pijn naar het been (zwangerschapsischias) en bekkeninstabiliteit. Chiropractie verlicht de zwangerschapspijn aanzienlijk en kan bijdragen aan een soepele bevalling. Bent u zwanger en heeft u last van zwangerschapspijn? Maak dan een afspraak bij Chiropractie Staphorst.

Zwangerschapspijn en bekkeninstabiliteit
Tijdens de zwangerschap maakt het lichaam het hormoon relaxine aan. Dit hormoon zorgt ervoor dat de banden uitrekken om het geboorteproces te vergemakkelijken. Maar soms neemt de bekkenmobiliteit zodanig toe, dat er bijna geen stabiliteit meer over blijft. Instabiliteit veroorzaakt zwangerschapspijn in de onderrug, heupen en de bekkengordel. Omdat u deze zwangerschapspijn probeert te compenseren, verplaatst de zwangerschapspijn zich langs de wervelkolom naar boven. Het gevolg is: zwangerschapspijn tussen de schouderbladen, nek- en schouderklachten en hoofdpijn. Heeft u al eerder last gehad van bekkeninstabiliteit en zwangerschapspijn, dan is het verstandig om een afspraak te maken met de chiropractoren van Chiropractie Staphorst. Waarschijnlijk zijn de instabiliteitsklachten bij een volgende zwangerschap erger en doen ze zich vroeger voor.

Chiropractische behandeling van zwangerschapspijn
Chiropractie zorgt ervoor dat zwangerschapspijn zich veel later en in mindere mate voordoet. Door de normale bewegingsfunctie te herstellen en de stabiliteit te vergroten, neemt de zwangerschapspijn af. Bij de behandeling van zwangerschapspijn gebruiken de chiropractoren van Chiropractie Staphorst bepaalde zachte technieken die speciaal voor zwangere vrouwen zijn ontwikkeld. We verrichten dus geen krakende manipulaties bij zwangerschapspijn. Maak gerust een afspraak voor een eerste consult bij Chiropractie Staphorst